نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2595
-
الف
+

کرونا مدارس و سالون های عروسی افغانستان را تعطیل کرد

وزارت «صحت عامه افغانستان» با توجه به شروع موج دوم کرونا در این کشور مکتب ها و تجمعات را تعطیل کرد.

به گزارش آی فیلم 2 ،وزارت «صحه عامه افغانستان» با توجه به افزایش آمار مبتلایان و درگذشتگان در اثر ویروس «کرونا» در این کشور ، طی دستورالعمل تازه‌ای علاوه بر اجباری کردن استفاده از ماسک در تمام فضاهای عمومی خواستار تعطیلی مکاتب، دانشگاه‌ها، مراسم و تجمعات شده است.

وزارت صحه عامه افغانستان ضمن هشدار نسبت به آغاز موج دوم از آمادگی‌ها و تدابیر جدید برای جلوگیری از آن سخن گفت.

«معصومه جعفری» سخنگوی وزارت صحه عامه افغانستان امروز چهارشنبه طی یک مصاحبه  گفت: که شمار مبتلایان در این روزها افزایش یافته و افغانستان اکنون در آستانه موج دوم گسترش ویروس کرونا قرار دارد.

بانو «جعفری» افزود: که برنامه جامعی را برای مبارزه بهتر با این ویروس آماده کرده و از مردم این کشور نیز خواست در امر مبارزه موفقیت آمیز با این وزارت همکاری کرده و به توصیه‌ها عمل کنند.

وی گفت: که استفاده از ماسک به طور جدی توصیه می شود و مقرر شده است سالون های عروسی را نیز مسدود کنند و از برگزاری مراسم ترحیم که در این روزها بشدت افزایش یافته نیز جلوگیری خواهد شد.

معصومه جعفری

سخنگوی وزارت صحه عامه افغانستان اضافه کرد :که به وزارت «معارف» این کشور اعلام شده است مکاتب پایه اول تا ششم از روز شنبه اول  قوس(آذر ) تعطیل شود و از پایه هفتم تا دوازدهم نیز از ۱۵ قوس( آذر)  تعطیل خواهد شد.

جعفری اضافه کرد: که در هماهنگی صورت گرفته با مسوولان وزارت آموزش عالی نیز درخواست شد هرچه زودتر دانشجویان را تعطیل کنند تا همزمان با سرما و آلودگی هوای شهرها از گسترش کرونا جلوگیری شود.

سخنگوی وزارت صحه عامه افغانستان تأکید کرد: بیشترین موارد ثبت شده طی روزهای اخیر از مجالس عروسی ثبت شده است.وی گفت که از کابینه دولت خواسته است که از برگزاری مراسم عروسی در سالون ها جلوگیری کنند.

احمد جواد عثمانی

 گفتنی است طی  یک نشست خبری که  از سوی وزارت کشور افغانستان برگزار شد، «احمد جواد عثمانی» سرپرست این وزارت، اظهار داشت که سالون های عروسی تا آخر ماه قوس(آذر) به دلیل جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تعطیل خواهند بود.

لازم به ذکر است که طبق آمارهای رسمی وزارت صحت عامه، 44 هزار نفر تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این میان 1645 نفر نیز جان باخته‌اند.

بیشتر بخوانید :

کرونا در افغانستان؛ از طراحی یک اپلیکیشن کاربردی تا محدودیت های گشت و گذار

همدلی ایران و افغانستان در شرایط بحرانی

 م ا 

نظر شما
ارسال نظر